lagom är alltid bäst!

Jag brukar inte vara kritisk mot tjocka personer, eller dom som är lite smått överviktiga. Dom kan vara hur trevliga som helst faktiskt, det är inte utsidan som man ska gå eller falla för sägs det ju. Personligheten är helheten hos en människa och det är det som räknas! Ändå lägger man märke till en tjock person snabare än en smal person och idag la jag märke till en tjej som tyvärr är väldigt stor i mina ögon. Hon hade klätt sig i svart för att kunna se smalare ut och visst är det ett smart tänkande från hennes sida? Men problemet var att hon bara såg ännu större ut och då börjar man ju tänka om hon ens har en spegel hemma? ..jag menar, det var inte snyggt och ingen annan upplevde det som snyggt iheller. Om man vet att man är överviktig så borde man ju göra någonting åt det om man inte trivs med sin kropp, ellerhur?

så här är några tips, fall i fall..

 Om du har hund tillexempel, ta en runda extra om dagen istället för att sitta inne och kolla på tv.
Börja ät rätt mat, som sallad och sånt istället för snabbmat och andra onyttiga smaskigheter.
Ut och spring, att röra på sig är alltid bra oavsätt om man är tjock eller smal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0