hah, vilket kacklande!

Riktig vänskap tar aldrig slut, det kan gå år men riktig vänskap finns alltid kvar oavsätt vad. Jag menar om man flyttar, då skickar man brev eller hörs på telefon och kanske bestämmer träff om det inte är för långt i mellan men då finns det ju alltid något som heter "semester" I riktig vänskap finns det ingenting som hotar eller gör ont, för i riktig vänskap är allting bra och man litar på varandra till 100%. Det är ingen som sviker, gör en besviken eller snackar en massa skit. Man är rikigt ärliga mot varandra och säger alltid sanningen, det som är bäst helt enkelt. Lögner leder ingenstans, man kommer liksom stå kvar själv om man är lögnaren. I riktig vänskap skrattar man med varandra och inte åt varandra. Varje dag i riktig vänskap gör en glad och förväntansfull. Man ser fram emot att träffa varandra!

Jag har erfaranhet av båda varianterna, dvs "riktig vänskap" och "falsk vänskap" Och ja, jag är bara 16 år men det är ju i tonåren som det händer som mest mellan ens vänner, ellerhur? Man vet vem man kan lita på och vem man inte kan lita på. Vem som snackar skit och vem som alltid ger en sanna ord öga mot öga. Falska förhoppningar gör en så besviken att det inte är sant, det finns nog inget värre faktiskt. Ni vet när man längtar efter något så pass mycket och får klara besked på att det ska inträffa, sen bara skiter allt sig? Det är just det som kallas falska förhoppningar och hur mycket är man till vän om man lovar och lovar men ingenting händer? Tex: Om man bråkar, då lovar man att "detta ska inte hända igen!" nästa vecka har de redan hänt! Snacka om vänskap alltså, haha.. Då är det lika bra att kasta den vännen i närmaste soptunna och inte öppna locket för den personen igen! Det kvittar liksom hur mycket dom än ber.

Så blir rikigt glad när jag sitter och hör på min mamma och hennes vänner, när dom skrattar och berättar gammla minnen för varandra. Det är det som är riktig vänskap och det är det som håller i längden. Jag menar, dom har hållt ihop sedan högstadiet och känner varandra bättre än sig själva nästan. Det är verkligen roligt att se, tänka sig fram några år och hoppas på att det en dag blir en själv.

Mina vänner är verkligen betydelsefulla för mig och det finns vissa som jag skulle kunna göra allt för!


Kommentarer
Postat av: Ness

brra text elelr hur man ska säga :p

2010-03-19 @ 08:49:14
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Linnea :)

we love u sofie :)!

2010-03-20 @ 15:48:55
URL: http://linneaachristensson.blogg.se/
Postat av: dlc

Hej hej ;D

allt bra med dig ?

2010-03-23 @ 14:43:33
URL: http://bbebot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0